Keď ideme ráno do práce, alebo sa večer z práce vraciame, často nám pohľad padne na poštové schránky, plné akciových letákov a katalógov. Ihneď znechutene obrátime hlavu stranou, zamrmleme niečo o ekológii lesov, uľavíme si neslušným slovom a kráčame do svojho bytu.
Ani si nevšimneme človeka za naším chrbtom, ktorý so žiariacimi očami dvíha rozsypané letáky zo zeme, kladie ich na jednu kôpku a odnáša zo sebou. Blázon? Nie. Kurič? Ani náhodou. Tak kto teda? Predsa ďalší zaujímavý človek so špecifickým koníčkom. Čítanie akciových katalógov.

schůzka

Kto to môže byť?

Pýtame sa, kto pre pánajána, môže mať v tomto záľubu? Odpoveď je jednoduchá. Ktokoľvek, ale prevažne patria do tejto kategórie ženy. A nie je ich málo. Mohli by sme ich zadeliť do niekoľkých kategórií.
 

„Ja že rada čítam akciové katalógy?!“

 
Do prvej skupinyby sme mohli zaradiť ľudí, ktorí si dokonca ani sami pred sebou nedokážu priznať, že tento koníček sa ich týka. Oni predsa neznášajú prezeranie týchto otravných papierov, robia to len z nevyhnutnosti. Potrebujú predsa vedieť, kde je aká akcia, aby čo najviac ušetrili! V poriadku. Ale to, že pri tom strávia more času im už akosi uniká. Zato ich okoliu to určite neuniklo…
 

„Áno, baví ma to, ale psst!“

 
Druhú kategóriumôžeme obsadiť ľuďmi, ktorí vedia o tejto svojej záľube, ale verejne to nepriznávajú. Nechcú byť predsa označení za divných, alebo zdieľať posmech okolia. A tak tajne, keď sú sami, otvoria skrinku, označenú ako papier na spálenie a dajú sa do čítania.

schránky
 

„Jasné, je to moja záľuba. Máš s tým snáď nejaký problém?“

 
Ľudia patriaci do treťej skupiny sú si vedomí tohto ich koníčka, nevadí im, čo si okolie o nich myslí, dokonca sa sami čudujú nad spiatočníckymi negatívnymi názormi niektorých jednotlivcov.
Majú prehľad o situácii v obchodných reťazcoch a po určitom čase k nim dokonca ich okolie začína chodiť po radu, kde čo kúpiť.
Užitočné, nie?