Ak chcete vidieť všetky výhody chatovania na vašom webe, musíte zaistiť, aby vaše publikum sa cíti pohodlne v rozhovore s robotmi. Vyzerá to ťažké, nie? V skutočnosti vôbec nie je. Existuje niekoľko jednoduchých spôsobov, ako prinútiť používateľov začať konverzáciu s týmto malým boxom v rohu vašich stránok.
Tu je návod, ako zvýšiť zapojenie chatu.chatbot.jpg
Propagujte digitálnych asistentov namiesto „chatbotov“
Chatboty sa môžu javiť ako veľmi obmedzené, napríklad základné roboty s konzervovanými odpoveďami. Z tohto dôvodu sa používatelia nemusia vôbec obťažovať s interakciou s vašim chatom; ak predpokladajú, že váš chatbot dokáže odpovedať iba na základné časté otázky a niekedy im nemôže dobre odpovedať.  Ak teda chcete zvýšiť angažovanosť chatu, musíte namiesto toho propagovať digitálneho asistenta.
Digitálny asistent neodpovedá iba na jednoduché otázky. Namiesto toho zlepšuje celý zážitok zákazníka.
Pridajte do chatu „ľudskú tvár“
Mnoho používateľov uprednostňuje hovoriť so skutočným človekom. Podľa prieskumu spoločnosti eMarketer, osem z desiatich respondentov z USA uviedlo, že aj keď sa technológia zlepšuje, budú chcieť komunikovať so skutočnou osobou. Týmto krokom dáte používateľovi pocit, akoby hovoril so skutočnou osobou, aj keď nejde o reálnu ľudskú tvár.skupina.jpg
Ponúkajte osobné skúsenosti
Vďaka prispôsobeným skúsenostiam sa zákazníci cítia byť cennými a dôležitými, takže sa častejšie vracajú na vaše webové stránky. Podľa RetailDive sa až 63 percent spotrebiteľov zaujíma o personalizované odporúčania a skúsenosti. S chatovacím okienkom by ste teda mali poskytovať osobné skúsenosti.
Prispôsobte sa ešte viac pomocou historických používateľských údajov, ako je ich história objednávok, aby ste zákazníkom poskytli vynikajúce služby. Napríklad premýšľajte o dodávke pizze. Chatbot na rozvoz pizze by sa mohol pozrieť na to, čo si užívateľ najčastejšie objednáva, pamätať na túto častú objednávku a ponúknuť mu, aby si ju znova automaticky objednal.